Small Business Software / FOOD Automatisering
Ontoereikende voorraad, onvolledige klantgegevens, kostprijzen die niet kloppen, problemen met facturatie; werkt u in de foodsector, dan staat u voor ontelbare uitdagingen. Tegra Systems ontwikkelde speciaal voor de foodindustrie het softwarepakket SBS Food; orderverwerkingssoftware gecombineerd met uiterst betrouwbare weegapparatuur.
Eenvoudig, compleet, betaalbaar en betrouwbaar
Small Business Software Food is een compleet en eenvoudig te bedienen softwarepakket dat geschikt is voor bedrijven met 1 tot 20 gebruikers. Het programma werkt zeer intuïtief, dankzij de goed doordachte userinterface en is te bedienen met een rvs touchscreen pc.
Voor het (door)ontwikkelen van de software maken wij gebruik van de meest recente ontwikkelplatformen van Microsoft. Zo kunnen wij dit hoogwaardige softwarepakket tegen een zeer concurrerende prijs aanbieden.
Administratie en registratie, volledig geautomatiseerd
Het pakket bestaat uit twee programma’s; een administratieprogramma en een registratieprogramma. Met het administratieprogramma bent u in staat om zonder problemen orders aan te maken, facturen te printen en stamgegevens – zoals artikelen, klanten en leveranciers – te wijzigen. In het registratieprogramma verwerkt u de orders, doet u de orderregistratie en print u in een handomdraai uw pakbonnen.
Belangrijkste onderdelen van SBS Food
- Inkooporders
- Orderontvangst
- Voorraad
- Productie
- Etikettering
- Traceerbaarheid
- Verkooporder
- Orderverwerking
- Expeditie/Pakbonnen
- Facturatie
- Export facturen boekhouding
Met SBS Food heeft u het complete proces onder controle
Wilt u meer informatie of wilt u een demonstratie aanvragen? Bel dan met 0228-58 2780 of stuur een e-mail.
Traceerbaarheid met partijnummers
Met onze software heeft u de mogelijkheid om met partijnummers te werken. Deze partijnummers worden vervolgens door het hele bedrijf gebruikt, waardoor de traceerbaarheid flink wordt verbeterd.
Onderstaand de stappen van het softwarepakket.
1. Inkomend
Wanneer de runderen binnen komen maakt u hiervoor een partij aan.
Vul de basisgegevens in, zoals:
- Oormerknummer
- Land(en) van herkomst, mesten, slachten
- EEG-nummer slachthuis
- Datum van slachten
- Het gewicht van de rund
2. Verwerking
De runderen worden verwerkt naar delen.
- Uitbenen, vacumeren
- Etiketteren (op elk etiket staat het partijnummer, de artikelnaam en een barcode)
- De geëtiketteerde delen gaan de koeling in en wachten op uitlevering
3. Uitgaand
- Orderpicken
- Barcode scannen en gewicht registreren
- Order-etiket plakken
- Pakbon printen
Op alle etiketten en op de pakbon staat het partijnummer.
Verder wordt er op de pakbon de uitgebreide informatie gemeld, zoals: EEG-nummers, land van slachten, mesten, geboorte etc.
4. Terugroepactie
Mocht het tot een terugroepactie komen, dan geeft u simpelweg het partijnummer in en draait u een rapport uit.
Op het rapport staat alle informatie die u eerder ingegeven hebt:
Partijnummer
Oormerk-nummers
land(en) van herkomst, mesten, slachten
EEG-nummer slachthuis
Datum van slachten
Inkomend
Leverancier
Datum/Tijd
Artikelnaam, aantal en gewicht
Uitgaand
Klant
Datum/Tijd
Artikelnaam, aantal en gewicht
5. Wetgeving
Traceerbaarheid, zoals beschreven in de Algemene Levensmiddelen Verordening (ALV), valt onder Europese wetgeving en heet ook wel de “General Food Law”.
Elke schakel in de voedselketen moet binnen de gestelde tijd kunnen aantonen waar het product vandaan komt en waar het nog meer is geleverd.
Met ons softwarepakket voldoet u daaraan.
Industrieel wegen = zeer nauwkeurig wegen
Door producten, grondstoffen of voorwerpen industrieel te wegen, weet u dat u precies produceert wat u in gedachten heeft.
Wanneer er te veel of te weinig grondstoffen in bepaalde voedingsproducten of medicijnen wordt verwerkt, kan dat voor flinke problemen zorgen. Ook bij het verwerken van ingrediënten kan een verkeerde samenstelling ervoor zorgen dat een product kwetsbaar of instabiel wordt.
Wanneer u uw producten industrieel weegt, weet u zeker dat u zeer nauwkeurig weegt.
Ontdek de mogelijkheden
Wilt u zware voorwerpen wegen met mobiele weegschalen, bent u op zoek naar vloerweegschalen waar u pallets mee kunt wegen of bent u op zoek naar de nauwkeurigheid die een precisieweegschaal te bieden heeft?
Wat u ook wilt wegen voor welke bedrijfsdoeleinden dan ook, met onze toepassingen weet u altijd wat u meet.
Kijk op palletwagenshop.nl voor de meest verkochte producten.
Voor welk weegapparatuur gaat u?
Kom erachter welk weegapparatuur in uw situatie het meest effectief is. Neem contact op met ons en laat u adviseren.
Bel naar +31 (0)228 5827 80, vul het contactformulier in of stuur een mail naar info@tegrasystems.nl.

Boekhoudkoppeling
Met de boekhoudkoppeling in ons softwarepakket kunt u automatisch facturen doorboeken naar uw boekhoudpakket.
- Automatisch aanmaken van debiteuren
- Facturen uploaden naar het verkoopboek
- Ondersteund meerdere grootboekrekeningen, afhankelijk van de omzetgroep in SBS Food
Uw eigen webshop
Geen handmatige orderinvoer meer.
Door de webshop en SBS-Food te koppelen worden de bestellingen van uw klanten automatisch in het systeem geladen. Uw klant kan zelf per orderregel een opmerking invoeren, een afleverdatum kiezen en een orderopmerking invoeren.
U hoeft de orders alleen nog maar goed te keuren!
- Synchronisatie van klantgegevens
- Synchronisatie van artikelgegevens
- Synchronisatie van orders
- Ondersteuning voor stuks artikelen en gewogen artikelen
Klanten dienen eerst in te loggen, voordat ze uw artikelen kunnen zien.
Ondersteuning voor snel-bestel-lijsten
U kunt ervoor kiezen om klanten alleen die producten te laten zien die ze normaal ook bestellen. Door de eenvoud en snelheid van deze feature profiteert u klant. Daarnaast worden fouten in bestellingen voorkomen.
Status terugkoppeling naar de klant wanneer de order:
– wordt goedgekeurd
– verwerkt is en klaar staat voor transport
Prijzen webshop
De kosten voor de website bestaan uit eenmalige en maandelijkse kosten.
U investeert eenmalig in het opzetten en installeren van de webshop en het instellen van de koppeling met uw SBS Food programma.
Bij deze installatie is een standaard lay-out in een neutrale kleur inbegrepen. Ook krijgt u uitleg over de werking van de webshop.
Desgewenst kunnen we de lay-out geheel klantspecifiek aanpassen.
Het aanpassen van de lay-out gebeurt op basis van nacalculatie.
De maandelijkse kosten bestaan uit:
- hosting van de webshop
- gebruik webshop en componenten
- onderhoud van de webshop installatie en plugins
- onderhoud van de communicatie module in SBS
- ondersteuning
Under the hood / Hosting
Voor de hosting van de website maken we gebruik van de professionele diensten van Savvii. Savvii is gespecialiseerd in en doet uitsluitend wordpresshosting. De webshop is gemaakt met WooCommerce, aangevuld met onze eigen plugin om extra functionaliteit te creeren, zoals ondersteuning voor wicht artikelen, opmerkingen per orderregel, leverdatums en snel-bestel-lijsten. Ook is er een communicatiemodule (API) toegevoegd om met SBS Food gegevens uit te kunnen wisselen.
